Stick & sömnads sug

Är så sugen på att sy något nytt, eller vet några saker jag ska sy, måste bara
köpa tyg och innan det hitta tyg ! Önskar jag hade tålamodet (och pengarna för
den delen) att sticka en knä lång egen designad kofta, har skissat upp en i huvudet
och åh fy satan va snygg den skulle vara !! Svart, stor luva, knä lång öppen med
fickor och snyggt mönstrad ! Skulle säkert gå på 3-5 tusen i garnkostnader .. Blä,
man får välja mellan att köpa halvdant eller lägga ner energi, tid och mycket mer
pengar ! Gaah, vill ha mina egna små skräddare och stick folk .. Åh är helt kär i
ett rött mjukt garn, PERFEKT röd färg vilket inte alls är lätt att hitta men kostar
150 kr nystanet ! Vill göra en enkel tröja av det, men bara de skulle gå på ca
2000-3000 ! Fast det är ju och andra sidan sjukt kul att ha en alldeles egen
stickad tröja, som ingen annan har ! Och det är så kul att höra folks reaktioner,
måste va för att inte så många ungdomar stickar och syr längre !?

Förra året gjorde jag min första stickade tröja, till brorsan i julklapp,
asså jag kan fan inte fatta hur jag hann med att sticka en hel tröja
+ alla andra presenter, som byxor, skjorta till pappa, strumpor m.m.
helt galet !

Den blev sådär, men måste säga att de är rätt bra för att vara första gången !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0